mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders tanıtımı Bilgisayar laboratuvar kuralları CAD sistemlerinin tanıtılması ve işlevleri CAD sistemlerinin tanıtılması ve işlevleri | Metric pattern cutting for menswear : including unisex clothes and computer aided design, Winifred Aldrich Metric pattern cutting, Winifred Aldrich |
2 | Assyst Cad sistemine giriş/ Dosya oluşturma, saklama, geri çağırma, ekran fonksiyonları/ Koordinat sisteminin anlatılması/ Ana menülerin tanıtılması | Metric pattern cutting for menswear : including unisex clothes and computer aided design, Winifred Aldrich Metric pattern cutting, Winifred Aldrich |
3 | Assyst CAD'de nokta, çizgi ve şekil yaratma menülerinin tanıtılması/ Kopya, taşıma, simetri, dikiş payı fonksiyonları | Metric pattern cutting for menswear : including unisex clothes and computer aided design, Winifred Aldrich Metric pattern cutting, Winifred Aldrich |
4 | Assyst CAD sisteminde etek temel kalıbının hazırlanması | Metric pattern cutting for menswear : including unisex clothes and computer aided design, Winifred Aldrich Metric pattern cutting, Winifred Aldrich |
5 | Assyst CAD sisteminde farklı etek modellerinin hazırlanması | Metric pattern cutting for menswear : including unisex clothes and computer aided design, Winifred Aldrich Metric pattern cutting, Winifred Aldrich |
6 | Assyst CAD sisteminde tişört kalıplarının oluşturulması | Metric pattern cutting for menswear : including unisex clothes and computer aided design, Winifred Aldrich Metric pattern cutting, Winifred Aldrich |
7 | Digitizer'dan kalıp girişi ve düzeltme işlemleri | Metric pattern cutting for menswear : including unisex clothes and computer aided design, Winifred Aldrich Metric pattern cutting, Winifred Aldrich |
8 | Giysi kalıplarının serilendirilmesi/ Assyst CAD sisteminde serileme menüsü | Metric pattern cutting for menswear : including unisex clothes and computer aided design, Winifred Aldrich Metric pattern cutting, Winifred Aldrich |
9 | Vize | Herren Rundschau Damen Rundschau |
10 | V-stitcher üç boyutlu giydirme yazılımının tanıtımı Determining main functions of V-stitcher system | Herren Rundschau Damen Rundschau |
11 | V-stitcher’da üç boyutlu etek simülasyonu | Herren Rundschau Damen Rundschau |
12 | Proje(Etek kalıplarının hazırlanması ve üç boyutlu simülasyonu) | |
13 | Proje(Tişört kalıplarının hazırlanması ve üç boyutlu simülasyonu) | |
14 | Dönem projelerinin CAD sisteminde hazırlanması | |
15 | Dönem projelerinin CAD sisteminde hazırlanması | |
16 | Dönem projelerinin CAD sisteminde hazırlanması/ Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | 1) Patternmaking for fashion design, Helen JosephArmstrong 2)Pattern cutting for women's tailored jackets: classic and contemporary, Winifred Aldrich 3)Metric pattern cutting for children's wear and babywear: from birth to 14 years, Winifred Aldrich 4)Metric pattern cutting for menswear: including unisex clothes and computer aided design, Winifred Aldrich 5)Metric pattern cutting, Winifred Aldrich 6)Fabric, form and flat pattern cutting, Winifred Aldrich 7)The Art of Fashion Draping, Connie AmadenCrawford 8)Keystone Jacket and Dress Cutter, Chas. Hecklinger 9)Herren Rundschau 10)Damen Rundschau |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 3 | 70 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 3 | 15 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 16 | ||
Final Sınavı | |||
Toplam | 109 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest